duminică, 11 martie 2012

Ursul polar





 








 Unde trăiesc?
          Aproape de Polul Nord, în regiunea arctică. Acolo unde trăiesc eu este atât de frig încât marea este aproape mereu îngheţată.
Cu ce mă hrănesc ?
          Sunt un carnivor, deci mănânc foci, balene moarte şi peşti. Nu este uşor să găsesc ceva de mâncare în aceste ţinuturi. Dar am un miros pe cinste ! Pot simţi mirosul unui animal mort de la mai mult de 30 km distanţă. Si chiar dacă este îngropat sub un metru de zăpadă.
          Pentru prada vie, mă folosesc de copcile din banchiză : aştept neclintit ca o focă să scoată nasul la aer şi... poc ! o adorm cu o labă. Miam ! Ce masă bună !
Cât de mare sunt ?
          Foarte mare ! Ridicat pe două labe măsor 3 metri înălţime. Şi cântăresc între 350-680 kg.
Cum este blana mea ?
          Hm, nu este chiar atât de albă precum crezi tu.  Impresia de alb imaculat e dată de reflexia zăpezii din jur. Ce pot să-ţi spun e că este foarte deasă şi formată din fire lungi de păr. O haină potrivită pentru un ţinut atât de rece ! Şi am blană chiar şi pe tălpi !
Cum înot ?
          Doar cu labele din faţă. Pe cele din spate le folosesc drept cârmă. Pot înota chiar şi 100 de kilometri !
 Prădători naturali
          Chiar credeţi că am ? Vă înşelaţi ! Doar că ne mai luptăm între noi pentru teritoriul de vânătoare sau pentru femele.
          A ! Era să uit : eu şi cu tine nu prea suntem prieteni. Semenii tăi m-au vânat cu îndîrjire, m-au închis în grădini zoologice sau m-au făcut circar.Din această cauză, dar şi din cauza încălzirii globale, am rămas cam puţini.
Astăzi sunt  un animal protejat. Am chiar şi o zi de sărbătoare : pe 27 februarie este ziua internaţională a ursului polar.
          Tot ce ţi-am povestit aici găseşti şi în « Fram, ursul polar » de Cezar Petrescu.
           Puteţi descărca această fişă în format pdf aici:

Şi alţii au mai scris despre mine:

Iar alţii mi-au făcut poze frumoase:
 http://www.francislatreille.com/photos_faunearctic.html                                  





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu