vineri, 23 noiembrie 2012

Negustorul şi papagalul


Un bogat negustor din Bagdad avea într-o colivie aurită un papagal pe care îl îndrăgea nespus de mult. Într-o zi, în timp ce se pregătea să plece într-o călătorie de afaceri în India îl întrebă:
          - Mă voi duce în ţara în care te-ai născut. Vrei să le transmit vreun mesaj fraţilor tăi ?
          - Da, răspunse papagalul. Spune-le că fratele lor din Bagdad îi salută din colivia lui aurită.
          Negustorul s-a ţinut de cuvânt. Ajuns în India, s-a dus în pădure, a căutat copacul cu papagali şi le-a transmis acestora mesajul. Dar nu mică i-a fost mirarea să vadă chiar în acel moment un papagal căzând din copac, mort de-a binelea. Asta l-a tulburat profund şi întors acasă, n-a îndrăznit să-i adreseze vreun cuvânt papagalului său timp de mai multe zile. Dar curând acesta îl întrebă: Făcuse oare comisionul? Ce răspuns primise ?
          Negustorul fu nevoit atunci să-i povestească totul.
          În clipa în care acesta îşi termină povestirea, papagalul căzu la rândul său mort în colivie. Negustorul îl scoase, îl mângâie, dar pasărea era ţeapănă ca o bucată de lemn.
          Întristat, negustorul îl aşeză pe marginea ferestrei cu gândul să-l îngroape mai târziu. În acel moment însă papagalul său învie şi zbură către un copac din vecinătate. De acolo, îi spuse fostului său stăpân:
          -Vezi, fraţii mei mi-au transmis prin glasul tău mijlocul prin care mă pot elibera. Acum voi pleca să mă întâlnesc cu ei, pentru că am scăpat din colivia mea aurită.
                                     
                                                          după o poveste persană
sursa imaginii: openclipart.org
          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu