duminică, 9 decembrie 2012

Zmeul


      Pentru săptămâna aceasta, o  adaptare a unei fabule de Ivan Andreevici Krîlov (1769-1844), o frumoasă pledoarie despre libertate.


          Din înaltul cerului, un zmeu râdea de un fluturaş:
          - Se spune că eu îţi semăn, dar uite ce sus zbor eu, în timp ce tu stai mereu aproape de pământ. Din înălţimea cerului, unde  mă aflu eu, tu arăţi ca un punct minuscul. Sunt sigur că eşti invidios pe zborul meu semeţ şi că visezi să fii în locul meu !
          - Invidios ? Nici vorbă, spuse fluturele. E adevărat că eu nu zbor atât de sus, dar zbor unde vreau. Nu sunt ca tine, legat de o sfoară, la dispoziţia unui stăpân care te ghidează. Aşa o viaţă, prietene, nu este nici pe departe  fericită. Dumnezeu să mă ferească de şnurul tău !



sursa imaginii:http://openclipart.org

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu